Ior kommer med powerpop och indierock, skramliga gitarrslingor och dagboksliknande texter om uppbrott, kärlek och livsglädje

Bandet ior är från Göteborg och spelar emotionell powerpop och består förutom David Fridlund från David & the Citizens av Daniel Fridlund, David Bergström och Mathias Engwall som tidigare spelat eller spelar med band och artister som Kid Down, Joel Alme, European Sons, Llawgne, New Moscow mf. De flätar samman en blandning av indie-pop, shoegaze, kompromisslös rock-attityd, blandar in de vackraste melodier, alla starka nog att bara framföras akustiskt men här skrudade i eteriskt oljud och vindlande slingor.

Andra plattan ”Livsvärk” är tankar om tiden som gått och vem man var i början av vuxenlivet, känslan av sorg över missade tillfällen, blandat med tryggheten i att bli äldre och hitta lugnet i sig själv. Den ständigt närvarande känslan av att inte passa in och att aldrig riktigt kunna sätta fingret på exakt vad det är som gör att det känns så. Albumet är i allra högsta grad en hyllning till livet och ett erkännande att livet utan smärta kanske inte erbjuder lika mycket som erfarenheten av att ha gått igenom jävligt jobbiga saker och kommit ut stärkt på andra sidan.


Vi öppnar kl 18
Mat serveras kl 18-20
Musiken börjar ca kl 20
Vi stänger kl 23 

Boka biljett med eller utan mat på Billetto
Konsert: 250 kr
Mat (2-rätters meny i säsong): 290 kr